توضیحات اجمالی

در این مقاله میخوانید چگونه با تکیه به طبیعت و عناصر تماما ارگانیک به کاهش جوشهای سمج صورتمان کمک کنیم. واقعیت این است که تمام نیاز بشر در طبیعت خلق شده است و فقط باید هوشمندانه از آن بهره برد. 
جوشهای چرکی مرحله انتهای جوشهای زیرپوستی است. صحنه همیشه آشنای دردناک! که باید بدانیم راه درست برخورد با آن چیست؟

جوشهای زیر پوستی یا کومدون جوشهایی هستند که در لایه های عمیق تر پوست به وجود می آیند. به علت مسدود شدن منافذ پوستی نمی توانند چربی خود ر خارج کنند. به دلیل نزدیک بود ن این التهاب زیر پوست به اعصاب اصولا درد زیادی هم دارند. حالا تصور کنید با فشار دادن هم اصرار به خالی کردن چربی جوش دارید...

این جوشها اصولا روی پوستهای چرب مخصوصا موقع مصرف زیادی غذاها یا تنقلات چرب و شیرین ظاهر میشوند. هر چند در بازه هایی مثل بازه های پریود در خانمها ابتلا به این جوشها طبیعی است اما میتوان با روشهای مراقبتی طبیعی از میزان و شدت آنها کاست.

قبل از هر چیز مانع ایجاد این جوشهای روی پوستتان شوید. چگونه؟

  • پوستتان را با شستشو مرطوب نگه دارید اما در این کار زیاده روی نکنید. روزی 2 بار کفایت میکند.
  • همیشه بعد از عرق کردن صورت خود را بشویید
  • از شستشوی دهنده های ضدجوش و بدون الکل استفاده کنید.
  • از اسکراب های ملایم و ماساژ پوست برای خارج شدن چربی پوست استفاده کنید.
  • بجای لیف یا اسفنج ترجیحا صورت خود را با دست شستشو دهید.
  • با لایه بردار های منایب به باز شدن منافذ پوست و خروج چربی کمک کنید. یکی از این لایه بردارهای طبیعی صابون آواکادوی طبیعی است که از روغن آواکادوی اصل تهیه شده است.
  • صورتتان را با عصاره های طبیعی: نعناع، اسطوخودوس، گل همیشه بهار یا کالاندولا بخور دهید.
  • به صورت موضعی روی جوش از شیر، عسل، کمپرس گرم چای سبز،سرکه سیب و محلول رقیق شده روغن درخت چای با ژل آلوئوورا به نسبت یک به ده، استفاده کنید.
  • استرس و اضطرابتان را کاهش دهید. با مصرف آرامش بخش های طبیعی مثل اسطوخودوس و یا ورزشهای آرمش بخشی مثل یوگا
  • در نهایت ساده ترین کاری که میتوانید بدون صرف هیچ وقت خاصی در خلال زندگی روزمره انجام دهید استفاده از صابونهای صد در صد طبیعی و ارگانیکی است که به تنظیم چربی پوست، باز شدن منافذ و کاهش جوشهای چرکی کمک میکند. دسته ای از این شستشو دهنده های طبیعی و دستساز مثل صابون لایه بردار آواکادو، صابون گل همیشه بهار، صابون ذغال اکتیو و درخت چای برای بهبود جوشها و شستشوی پوست گزینه های بسیار مناسبی هستند.
  • جالب است اما مقدار کمی نور آفتاب هم باعث بهتر شدن جوش صورت میشود.

با جوشهای چرکی شده چه کنم؟

خب اگر در مرحله ای هستید که جوش های زیرپوستی سفت و دردناکتان سفید و چرکی شده اند؛ بهتر است به روش اصولی چرکش را خارج کنید. زیرا خشک شدن عفونت زیر پوست اولا باعث تخریب بافت پوست شده و جای جوش گود میشود. ثانیا شک نکنید که چند سانتی متر آن طرف تر دوباره متولد میشود!

پس نه همیشه اما به موقع با دستهای تمیز و ضدعفونی شده و دو پنبه در دو طرف جوش( نه با ناخن های مستقیم) سراغش بروید و با فشار کمی چرک را خارج کنید. اگر با فشار معمولی پوست روی عفونت باز نشد هنوز وقت ترکاندن جوش نرسیده و فشار بیشتر فقط باعث آسیب پوست و باقی ماندن جای جوش میشود

تاثیر صابونهای دستساز ارگانیک و گیاهی 

در وبلاگ تجربه یکی از کاربران و مصرفت کنندگان صابون دستساز را به عنوان مقاله ای منتشر کردیم. در این مقاله گفته شد چرا انتخاب صابون دستساز طبیعی تا این حد مهم است. اگر این صابونها را برای بهبود و مراقبت پوستتان انتخاب کرده اید حتما برای تاثیرگذاری بیشتر موقع شستشو پوستتان را 30 تا 60 ثانیه به آرامی و به صورت دورانی با کف صابون ماساژ دهید.

به این صابونهای دست ساز طبیعی و ارگانیک به چشم یک ماسک ساده و در دسترس نگاه کنید نه صرفا یک شوینده لحظه ای. در دراز مدت خودتان شاهد تاثیرات کم نظیرش خواهید بود.

مطالب مرتبط


دیدگاه ها